מחקרים מראים שכ-75% מהגולשים המבצעים חיפוש בגוגל ייבחרו רק בתוצאות החיפוש המופיעות בדף תוצאות הראשון. לכן, בכדי לקבל תנועה גדולה של גולשים מגוגל ולהגדיל את קהל הלקוחות שלכם, האתר העסקי שלכם חייב להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש ולשם כך חייבים לבצע אופטימיזציה לאתר. אופטימיזציה לאתר עסקי היא שיטת שיווק שפועלת על ידי כך שמגדילה את הנראות של האתר העסקי בתוצאות החיפוש של גוגל. בכדי לדעת באילו תוצאות חיפוש חשוב שהאתר יופיע ראשון יש לבצע מחקר מילות מפתח, מחקר זה בעצם יגיד לכם באילו מושגי חיפוש הלקוחות הפוטנציאלים שלכם משתמשים בכדי למצוא עסקים בתחום שלכם. הכלי היעיל ביותר למציאת מילות חיפוש אלו הוא כלי מילות המפתח של גוגל.
מעבר לכך יש להפעיל שיקול דעת בבחירת מילות המפתח ולחשוב מי קהל היעד שלנו? מי אנחנו רוצים להביא לאתר? כך שנגיד שאתם חברת כוח אדם המבצעת השמת עובדים ואתם מעוניינים להביא לאתר אנשים המחפשים אחר משרות, אז תבחרו להתמקד במילות חיפוש הקשורות ל"חיפוש עבודה" או "דרושים". אבל אם האתר דווקא פונה למעסיקים תתמקדו במילות החיפוש כגון "חברת השמה". זוהי רק דוגמא כללית, בכדי באמת לבחור את מילות המפתח הנכונות חשוב להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי.
בשלב הבא חשוב שתלמדו להכיר את המתחרים הראשיים שלכם ברשת. הדרך הטובה ביותר להכיר את התחרות אונליין זה לבדוק באילו מושגי חיפוש הם מככבים ובאילו אמצעים הם נעזרים לקידום האתר. ניתן להסתכל על תהליך זה גם כתהליך למידה וגם כצעד של "דע את האויב". הצעד הבא בתהליך אופטימיזציה לאתר עסקי הוא שילוב מילות המפתח באתר, גם בקוד של האתר וגם בדפי התוכן באתר. כי לא מספיק לבחור מילות חיפוש אלא צריך גם להראות שהאתר באמת קשור לחיפוש שבו רוצים להופיע. כמו כן, בשלב זה חשוב לוודאות שאין שום בעיות בקידוד האתר שיימנעו אינדוקס מלא של האתר, או בעיות בטעינת האתר שייפגעו בקידום האתר. בשלב הבא עוברים לפעולות קידום מחוץ לאתר, כלומר בניית קישורים נכנסים מאתרים אחרים. יצירת קישורים המכווינים אל האתר עוזרת לשיפור דירוג האתר בתוצאות חיפוש, כל עוד האתרים מהם מכוון הקישור הינם אתרים בעלי ערך בעצמם.
לבסוף, גם אם החלטתם לבצע אופטימיזציה לאתר עסקי באופן עצמאי, חשוב להתייעץ לפני הכול עם מקדם אתרים מקצועי.
עצות מקצועיות בקידום באינטרנט
להלן מספר עצות איך לשלב קידום באינטרנט של אתר ביחד עם בניית האתר:
1) רצוי מאוד כבר בשלב בניית האתר להתייעץ עם מקדם אתרים מוסמך, כי כמה שיותר מוקדם תתבצע אופטומיזציה לקוד האתר ככה יהיה יותר קל לקדם את האתר במנועי החיפוש והעלות תהיה יותר זולה.
2) רצוי מאוד לקחת מקדם אתרים מוסמך עם תעודה ולא אחד שלמד קידום אתרים באינטרנט מאיסוף מידע בפורומים, כי מרוב מידע לא ממוקד האתר שלך לא יהיה ממוקד בקידום.
3) חשוב להגדיר בהצעה, כמה עמודים שקיימים באתר ישודרגו וכמה עמודים יוספו ועל ידי מי, במהלך עבודת הקידום.
4) חשוב למצוא מילות מפתח חשובות נוספות ועדכניות בבניית האתר באינטרנט ההתחלתית.
5) חשוב להגדיר מראש ובכתב את כל נושא קידום האתר באינטרנט.
6) חשוב לא להיתפתע לכל מיני הצעות קידום מהירות כי אין קסמים בקידום אתרים.
7) חשוב להקפיד בכתב שהקידום של האתר יהיה בדרכים חוקיות ולגיטימיות.
8) יש להגדיר בהצעה עלויות נוספות מעבר לקידום במידה ויש.
9) חשוב למפות את המתחרים במילות חיפוש רלוונטיות ולראות כמה דפים אפשר להוסיף במילים הרלוונטיות.
10) יש להתאים מערכת ניהול תוכן ידידותית לאתר ולמשתמש .
11) רצוי לקחת בעל מקצוע שהוא מומחה קידום אתרים וזה המקצוע הבלעדי שלו. כי מקצוע זה דורש ידע ועדכונים בתחום קידום אתרים באינטרנט כל העת ואדם לא מקצועי יכול לעשות נזק בלתי הפיך לאתר אינטנט שלך.
12) במידה ובונה האתר אינטרנט מציע לכם גם בנייה של האתר לפי אופטומיזציה של קידום במנועי החיפוש, אז יש לבדוק איתו תחילה את הניסיון שלו בתחום ולאחר מכן יש לבקש ממנו רשימה של מילות המפתח שיקודמו באתר, ואת רשימת העדיפויות שלהם.