האופטימיזציה הכי טובה לאתר היא זו שמתחילה הרבה לפני שהעלנו את האתר לאוויר, כבר בשלבי בניית האתר ובחירת שם הדומיין לאתר. בחירת שם דומיין היא בחירה בעלת משמעות רבה. לא רק שחשוב שהדומיין ימתג את העסק בצורה טובה, אלא גם חשוב לשלב את מילות המפתח של האתר בשם הדומיין. פעמים רבות שני דברים אלו יבואו אחד על חשבון השני, כלומר או שבוחרים מושג מפתח מרכזי עבור שם הדומיין לאתר כגון "משתלה-במרכז" או שבוחרים בשם המשתלה לשם דומיין ממותג. חשוב לזכור שגם כאשר בוחרים במילות מפתח עבור שם הדומיין חשוב שמילים אלו אכן יופיעו בתוכן האתר, כי שם דומיין ידידותי ל- SEO הוא רק מרכיב קטן באופטימיזציה של אתר.
איך בוחרים שם דומיין ידידותי ל-SEO?
הדרך הפשוטה ביותר למציאת מילות המפתח בתחום של האתר שלכם זה על ידי שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל. וודאו שאתם מצמצמים את החיפוש לחיפושים בישראל ובעברית. הזינו את התחום המרכזי של האתר שלכם ותקבלו מבחר מילות מפתח הקשורות לתחום. חשוב לבחור במילות חיפוש שבאמת מייצגות את האתר ולא להטות את הבחירה רק בעבור אופטימיזציה. אחרי הכול האתר שלכם הוא עבור הגולשים שלכם ולא בעבור מנוע החיפוש. נסו להקפיד על בחירת שם דומיין קצר וקלוע, אחרי הכול זו כתובת האתר שתציגו בפני כל הלקוחות שלכם ואתם רוצים שיזכרו אותו. עם זאת, בחרו שם שיהיה גם תיאורי כך שרק מהכתובת לקוחות פוטנציאלים ידעו מהו בעצם התחום בו עוסק האתר. כדאי לבצע את התהליך של בחירת שם דומיין ידידותי ל-SEO בהתייעצות עם יועץ קידום אתרים, כיוון שההחלטה של מילות המפתח של האתר הינה החלטה משמעותית. יועץ קידום אתרים יוכל להגיד לכם עד כמה קשה התחרות על מילות החיפוש שאתם בחרתם ואף יוכל להמליץ לכם על מילות חיפוש יותר מתאימות עבור האתר.