קידום אתרים הינו נושא רחב ומלא שאלות ולא תמיד ישנם תשובות אבל מה זה קידום אתרים בגוגל חשוב להיאמר בצורה הברורה והנכונה ביותר!
גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם ואין על כך כלל ויכוח, בכל "שאילתא" של גולש כמו "חברת ניקיון" או שאלה מרוכזת יותר כמו "חברת ניקיון בנתניה" אז יש על אותה שאילתא כמה וכמה "תשובות" שהם אתרים אשר עונים על השאלה הזו בצורה כזו או אחרת (בצורת אתר מקצועי של חברה מקצועית בתחום או תשובה כאתר הפועל כאינדקס עסקים באזור המבוקש)
קידום אתרים מתחיל ומסתיים בעובדה שחברות רוצות להיות כאותן "תשובות" לשאילתות הללו, כאשר גולש (וישנם המון שכאלו) אשר יקליד "חברת ניקיון" ישנם המון חברות ניקיון אשר מקבלות תעבורה ואף לקוחות חדשים בזכות אותו מיקום חשוב – המקום הראשון בביטוי הראשי של השואלים.
-
הצבת אופטימאליות אל מול מנועי החיפוש (במיוחד מול גוגל)
אתר אופטימאלי לגוגל הינו אתר אשר "נח" לקריאה ונכון לשאלות הגולשים, כלומר באם האתר שלנו עוסק במכירת פרחים היינו רוצים שיופיע בצורה ממוקמת גבוה בביטוי "חנות פרחים" אבל אם אנחנו חנות פרחים פיזית היושבת באזור הדרום אין סיבה שנעלה בתוצאות של שאלות כמו "חנות פרחים בחיפה" מה שאומר שאנחנו צריכים לדאוג שהאתר שלנו (מכל הבחינות ושרובן טכניות) יהיה תואם לביטוי הנ"ל. אתרים רבים מוצאים את עצמם רחוק מאוד בתוצאות רק משום שבתמימות אמיתית לא כתבו כלל את הביטוי הראשי הנ"ל באתר שלהם מה שגורם לגוגל להבין שאין קשר בין האתר לביטוי. קידום אתרים בצורה נכונה אמורה לגרום לאתר להיות תואם במאת האחוזים אל מול גוגל ושאר מנועי החיפוש אשר תורמים גם הם לפעמים
-
הצבעות אמון מאתרים רלוונטיים
אופי תהליך קידום אתרים בכמה וכמה חברות קידום מסתכם בקבלת קישורים מאתרים אחרים ברשת, העניין הוא לא רק לקבל קישורים ממיליוני אתרים ברשת (כמה שזה אבסורד באתרי הארץ) העניין הוא לדעת מאיזה אתר שווה לנו לקבל קישור ומאיזה אתר רק נגרום נזק או במקרה הטוב לא יעזור לאופי קידום האתר שלנו, אבל על בניית קישורים נכונה נדבר בפוסט מאוחר יותר..
-
תוכן הוא המלך?
חברות קידום אתרים רבות מציגות את אופי הקידום בצורה הברורה "התוכן הוא המלך" למרות שדאז כולם ידעו שככל שיהיה יותר תוכן באתר כך גם יקודם בגוגל, אין זה נכון לדעתי כבר הדבר. ככל שנדאג שהאתר יהיה אופטימאלי ואף מלא בתכנים – יקבל את מיקומו המתאים אבל אין זה אומר שצריך לפוצץ בתכנים את האתר, מספיקים 100-150 מילה לכל עמוד בשביל להסביר מה ואיך החברה עושה עבורך
בניית קישורים בצורה נכונה לקידום
כולם רצים אחרי קישורים בעולם הקידום, רק מעטים מאוד מגלים את האופי הנכון של בניית קישורים נבונה. מומחה קידום אתרים יגוד לכם שאין זה רק קישורים, קישורים ועוד קישורים למרות מה שכולם אומרים, קחו דוגמאות חיות כמו "קידום אתרים" הביטוי קשה ומלא מתחרים אך אין זה אומר שהמקום הראשון מלא בקישורים נכנסים אלא בסך הכל אופטימאלי לגוגל (מבחינת תכנות ותכנים) וכמובן מקבל קישורים אשר בנויים מהיסוד בצורה חכמה, כגון:
אופי בניית קישורים מכוונת למטרה!
- האם הקישו ר שאנחנו מקבלים אכן רלוונטי לתחום שלנו או שמא אנחנו מקבלים קישור מאתר הנוטה מידי לתחום שונה?
תחום שונה ברשת אשר יקשר אלינו לא עובד על אף אחד ובטח שלא על גוגל, גוגל מזהה ישירות החלפת קישורים ברורה במיוחד כאשר מדובר בקישור לא רלוונטי, ההצבעה של האמון לא באמת אמיתית אלא באה מתוך החלפה נטו! - האם הקישור שאנחנו מקבלים מגיע מאתר וותיק או שמא אתר חדש לעולם הרשת?
אתר חדש באוויר הרשת לא יקבל לעולם את הזכות הנכונה כמו אתרים וותיקים יותר, עדיף קישור מאתר וותיק עם כמה עמודים קטנים מאשר אתר חדש באוויר עם אלפי עמודים (מה גם שאלפי עמודים לאתר חדש לא נראים טוב בעיניי גוגל אבל גם על זה נדבר בפוסט מאוחר יותר) - האם הקישור שאנחנו מקבלים, מעמוד הבית? או שמא מעמוד פנימי שלא עולה כלל בתוצאות של גוגל?
- האם הקישור נמצא גבוה בקוד העמוד או מהפוטר איפה שהוא זרוק בסוף הקוד?
- האם הקישור יוצא מעמוד הקרוי "החלפות קישורים" / "קישורים" "שותפים עסקיים". גוגל אמנם מכונה אבל לא אידיוט, גוגול מבין שמדובר באתר שבונה איפיון של בניית קישורים זולה כחוות קישורים, כל קישור שנקבל היוצא מאתר עם עוד כ-50 קישורים ומעלה לא שווה אגורה שחוקה!