קידום אתרים אורגני & ממומן וההבדל ביניהם
אז מה לבחור קידום אורגני או קידום ממומן?
שני סוגי הקידום מומלצים ומביאים תוצאות ותנועת גולשים לאתר שלכם, אז איך מחליטים? אנחנו נבדוק את הצרכים שלכם ונתאים לכם את סוג הקידום המתאים לכם.
קידום אורגני יאפשר לאתר שלכם להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל. מחקרים מראים שמרבית הגולשים נכנסים לחמש התוצאות הטבעיות הראשונות של מנוע החיפוש ורק 3% טורחים לעבור לדף השני של התוצאות. יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך מורכב שלוקח זמן אך בד בבד מניב תוצאות שמחזיקות לאורך זמן.
קידום ממומן לעומתו יכול לאפשר לכם הופעה במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש תוך יום אחד, בלי קשר לגודל ואיכות האתר שלכם. הוא מביא תוצאות מיידיות ומתאים למי שצריך לקוחות במיידי. קידום ממומן מחייב תקציב שוטף לגוגל והוא מסתיים ברגע שהפסקתם להשקיע.
קידום אורגני (טבעי) באינטרנט
התאמה של מבנה וקוד האתר למנועי חיפוש ומיקום מילות מפתח בתוכן האתר על מנת לדבר באותה שפה של הרובוטים ("עכבישים" בשפה המקצועית) של מנועי החיפוש, במטרה למקם את האתר בראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש באינטרנט.
תהליך כזה של קידום באינטרנט נקרא SEO – Search Engine Optimization קידום אתרים אורגני (טבעי)
המטרה הסופית היא לקדם את האתר באינטרנט כדי שיגיעו אליו גולשים איכותיים ממנועי החיפוש, יגלשו באתר, יחשפו לתוכן שלו, ויבצעו פניה לבעלי האתר לצורך ביצוע עסקה.
במסגרת קידום אתרים אורגני , נערכות הפעולות הבאות:קידום באינטרנט
- סקר שוק לתחום שבו האתר רוצה לבצע קידום באינטרנט
- טיפול במסדי נתונים
- טיפול במבנה הקוד של האתר
- פיזור מילות המפתח והתאמת התכנים. בניית קישורים פנימיים, סידור מתאים של כותרות ותוכן של אתר האינטרנט.
- התאמת שם דומיין וסוג שרת לסוג האתר.
- התאמת תוכן ומבנה האתר ללקוחות פוטנציאלים ולסוג המידע המבוקש ע"י הגולש.
- ייצירת קישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים לפי פרופיל קישורים הבנוי לפי הנחיות קידום באינטרנט
יתרונות
1) מיקומים אטרקטיביים בתוצאות האורגניות (הטבעיות) במנועי החיפוש באינטרנט שמביאים לקוחות איכותיים.
2) לא משלמים פר הקלקה אלא תשלום גלובלי, ואם נעשה קידום איכותי התוצאות מחזיקות לאורך זמן.
3) דפי האתר והתוכן של האתר מתעדכנים לעיתים קרובות יותר.
4) הגולשים מתייחסים ביתר שאת ואמינות לתוצאות האורגניות (טבעיות) במנועי החיפוש באינטרנט
5) הרוב הגדול של הכניסות לאתרים מתבצע באמצעות התוצאות האורגניות (טבעיות).
חסרונות
1) מדובר בתהליך שלוקח זמן, מספר חודשים.
2) לא כול אתרי האינטרנט מתאימים לסוג כזה של קידום באינטרנט. לעיתים קרובות יש צורך לשנות את מבנה האתר מה שגורר אחריו הוצאות נוספות.
3) קידום אורגני באינטרנט מחייב עדכון מתמיד של תוכן האתר.
4) קידום אורגני אינו מתאים לאתרי פלאש
קידום אתרים ממומן באינטרנט
קידום ממומן הינו למעשה פרסום מודעות בתשלום בגוגל. מודעות אלה מופיעות מעל לתוצאות בחיפוש האורגני ומצד שמאל שלהן בציון כיתוב של קידום ממומן ובצבע שונה מהתוצאות האורגניות (הטבעיות) , סוג זה של קידום באינטרנט נקרא גם פרסום בגוגל או קישורים ממונים.
המודעות מותאמות למילות המפתח שהגולש מקליד באינטרנט. התשלום הוא פר הקלקה על המודעה PCC. יש לציין שאין קשר בין מודעות אלה לקידום האתר באינטרנט. כאשר עושים קמפיין מודעות בגוגל רצוי מאוד לבנות עבורו דפי נחיתה ייחודיים בתוך האתר.
יתרונות
1) סוג זה של קידום באינטרנט מתאים לקידום קמפיינים ומבצעים חד פעמיים או מבצעים שמתעדכנים באופן שוטף
2) מהיר. ניתן להקים קמפיין בכמה שעות וימים. נותן תוצאות מיידות, מתאים למפרסם שזקוק לפניות חדשות במיידי.
3) גמיש, מאפשר לשנות את מילות החיפוש ואת תוכן המודעות בעת הצורך
4) מאפשר גם למפרסם קטן להתחרות במפרסם גדול ולהיות בדף הראשון של תוצאות החיפוש גם בתקציבים קטנים
4) מאפשר לייצר נוכחות היכן שהמתחרים מפרסמים.
5) ניתן להגדיר תקציב מהתחלה. קל מאוד לחשב החזר על השקעה ROI.
חסרונות
1) דורש תקציב שוטף לגוגל, ברגע שמפסיקים להשקיע הקישורים נעלמים.
2) הגולשים מתייחסים לסוג זה של פרסום כמודעה ולכן זה פחות אפקטיבי לעומת הקידום האורגני ששם הגולש מתייחס לקישור כמו אל כתבה.
3) המתחרים יכולים להקליק על המודעות שלכם בכוונה וכך לבזבז את התקציב שלכם.
4) סכום התשלום פר קליק משתנה לפי התחרות באותו זמן בקידום הממומן, בתחומים תחרותיים הסכום לקליק יכול להיות יקר מאוד.
5) לקמפיין ישיר ויעיל יש צורך לבנות דפי נחיתה ממוקדים בתוך האתר.
קידום באינטרנט – אורגני או ממומן איך להחליט?
פנו אלינו, תארו לנו את הצרכים והיעדים של העסק שלכם ואנחנו נמליץ לכם על סוג הקידום המתאים לכם. לא לכל מפרסם מתאים אותו הסוג של קידום באינטרנט, יש מפרסמים שמתאים להם קידום אורגני, יש כאלו שמתאים להם קידום ממומן ויש רבים שמתאים להם גם וגם