כמו בכל דבר אחר גם בקידום אתרים צריך להתחיל מנקודת המוצא של התהליך ולא לקפוץ כמה צעדים קדימה ולהתחיל משלב מתקדם בתהליך. אז הרבה לפני שמתחילים לבנות קישורים נכנסים ולפרסם מאמרים באתר – יש לבחור בזהירות מילות מפתח לאתר. בחירת מילות מפתח לאתר הינו השלב הראשוני בבניית קמפיין קידום אתר שמשפיע באופן ישיר על כל צעד אחר בקמפיין. לכן, חשוב להקדיש לשלב הזה זמן ותשומת לב רבה.
איך בוחרים מילות מפתח לאתר? יש מספר שלבים בתהליך של מחקר ובחירה של מילות מפתח לאתר.
- מיקוד קהל היעד של האתר – כמו בכל קמפיין שיווקי יש לבנות את קמפיין הקידום בהתאם לקהל היעד של האתר. בכדי שתוכלו לבחור את מילות החיפוש המתאימות לאתר יש לעצור ולחשוב: מיהו קהל היעד שלנו? אם מדובר באתר של עסק מקומי, אז מאילו ערים מגיעים הלקוחות שלנו? אם מדובר באתר הפונה לכמה קהלים, אז מהם קהלים אלו?
- עריכת רשימה של מושגים הקשורים לתחום האתר – ערכו רשימה מסודרת של מושגים שקשורים לתחום האתר כגון השירותים או/ו המוצרים המוצעים על ידיכם, נסו לחשוב על מושגים שקשורים לתחום שדרכם הלקוחות שלכם יוכלו למצוא אתכם בגוגל.
- מציאת מילות המפתח המדויקות – השלב הסופי הוא השלב בו אנחנו מוצאים בדיוק אילו שאילתות חיפוש גולשים מבצעים כאשר הם מחפשים אתרים בתחום שלכם. למציאת מילות המפתח נעזר בכלי מילות המפתח של גוגל. בדקו בכלי מילות המפתח כל מושג שציינתם ברשימה שייצרתם ותוכלו לראות האם גולשים מחפשים בגוגל שאילתות חיפוש של המושג הזה ואם לא אילו מושגים דומים גולשים מחפשים. ערכו רשימה של כל שאילתות החיפוש הללו וכעת יש בידכם רשימה מסודרת של מילות מפתח לאתר.
איך משתמשים במילות מפתח באתר?
בכל דף באתר חשוב להתמקד על עד 3 שאילתות חיפוש. חשוב לא להגזים ולהפציץ את דפי האתר במילות מפתח כיוון שדבר זה יכול גם לפגוע בתדמית של האתר וגם בדירוג של האתר על ידי גוגל. כמו כן, חשוב לשלב את מילות המפתח שבחרתם גם בקוד של האתר בתגיות מטא מידע.
מומלץ להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי שייוודע שהאתר באמת מותאם למנועי חיפוש וששילוב מילות המפתח באתר נעשה בצורה נכונה.